maanantai 14. toukokuuta 2012

Treeniviikko 19

Ajattelin, että voisi treenipäiväkirjaa kirjoitella tänne blogiinkin, kun olen muuten laiskistunut huomattavasti treenien raportoinnissa. Treenipäivistä en ole jaksanut pitää varmaan vuoteen, vaikka sitä ennen tuli pidettyä hyvin tarkasti. Sykemittarin kanssa tehdyt treenit toki piirtyvät käppyröinä Suunnon Movescount-palveluun, mikä on kätevää. Mittarina minulla on T6, joka mittaa kaikenlaisia suureita, joista suurinta osaa en osaa edes tulkita, pitäisi ottaa aikaa ja perehtyä. 

Viime viikolla treeniä tuli oikein reilusti, tavallista enemmän:

maanantai:
- aamupyöräily töihin 25min, 7,5km
- pyöräily Hervantaan rasteille 20min, 5km sis. Lukonmäki ylös
- suunnistus 3km- rata (GPS- mukaan meni 3,9km) n. 50min, osa kevyttä juoksua, osa kävelyä, yksi isompi pummi, verkkakävelyt reippaasti 10+10min
- pyöräily kotiin osittain maastossa 50min, 15km

tiistai:
- aamupyöräily töihin 35min, 8-9km osittain maastossa
- pyöräily kotiin 30min, 7,5km
- soututreenit kaksikolla 12km, noin 70min, vesillä ekaa kertaa ja oli huippukivaa ja soutu sujui hyvin, pitkästä tauosta huolimatta

keskiviikko:
- aamupyöräily töihin 25min, 7,5km
- pyöräily kotiin 30min, 7,5km
- korvaava treeni yksikkösoudulle (kova sivutuuli) JK (juoksu-kävely) mettässä, alamäet kovaa/ reipasta juoksua (ideana saada iskutusta jumisille jaloille) + kivisellä ja juurakkoisella polulla reipasta nilkka-jumppa-juoksua, tasaiset ja ylämäet kävellen 60min, 50/50% juoksu/kävely

torstai:
- aamupyöräily töihin 25min, 7,5km
- pyöräily kotiin 30min, 7,5km
- hieronta 90min, pohkeet, etusääret ja lapojen alue, melkoisia jumeja oli..

perjantai:
-  soutu kaksikolla 10km, noin 60min

lauantai:
- aamu: pyöräily salille mettän kautta 6-7km noin 25min, salilla kuntoutusliikkeet + keskivartalojumppa 30min, varsinainen puntti: kyykky 3x6 40kg penkki 3x6 25kg ja mave 3x6 40kg, kevyentuntuiset painot, yhteensä 45min, pyöräily mettässä (osa haastavaa polkua) takaisin kotiin noin 7km 40min

- ilta: korvaava treeni yksikön tilalle (kova tuuli, 9m/s), reipasta kävelyä mäkisellä kuntoradalla (Suolijärvi) 60min hyvässä seurassa :)

sunnuntai:
- äitienpäivän pyöräilylenksu hiljaa 2h15min, noin 37km, sis. asfalttia, hiekkatietä, kuntorataa, mettäautotietä ja polkua

yhteensä (ilman hierontaa): 14h 25min

Syketietoja ei näy kun mittarivyöstä on patteri loppu.. 

Viikko oli oikein onnistunutta jauhamista ja jalka kesti parit juoksukokeilut ihan mukavasti. Tarkoituksella metsässä joustavalla ja muhkuraisella pohjalla juostut treenit aktivoivat mukavasti nilkan tukilihaksia ja laittavat veren kiertämään vamma-alueella. Kroonisissa vammoissa ja -tulehduksissa tämän tyyppinen liikunta on erittäin tärkeää ja sitä pitää rohkeasti uskaltaa tehdä. 

Yksikön pelin avauksen venyminen jäi hieman harmittamaan sillä kova aallokko ei houkutellut kastelmaan itseäni tässä vaiheessa kautta, kun kisatkin aloitetaan hyvin myöhäisessä vaiheessa. 

Muutama extempore- polkupätkä maastopyörällä oli hauskaa, mutta on se vaarallista osaamattomalle! Pakko oli irroittaa jalat samantien :D

Tämä viikko on huomattavasti kevyempi alkaen maanantain lepopäivällä päättyen viikonlopun koulurumbaan. Onneksi on viimeinen läsnäolo-kurssi käsillä, ja enää muutama viikko kesälomaan!




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti