perjantai 5. heinäkuuta 2013

TourDeSiuro III ja muut treenit

Pahoittelut harvasta blogin päivitystahdista. Olen kerrankin keskittynyt ylenpalttisen suunnittelemisen sijasta tekemiseen viime viikkoina. Meidän koko perhe lomailee tällä hetkellä ja arkipäiviä rytmittää mukavasti treenaaminen, miten ihminen voisikaan paremmin aikansa käyttää.

Kesäkuussa tuli muutama määrällisesti heikompi treeniviikko kiireistä ja pyörän leviämisestä johtuen, mutta parin viikon ajan on ollut enemmänkin vaikeuksia olla treenaamatta liikaa. Itse treenien lisäksi meillä jauhetaan urheiluläppää jatkuvasti ihan vapaa-ajallakin, että saas nähdä koska touhu alkaa tulla korvista pihalle. 

Perhekeskustelu lounaspöydässä:

herra: Ai vitsi tuli niin hyvät tehotreenit eilen ja tänään. 15km veekoo-juoksua eilen ja 30km pikkukovaa tasuria tänään. Aijaijaijai!

rouva: Ja hyvinkö palautuu?

Naurua 10min. Hauskaa oli.

Pari päivää myöhemmin: Lähtö koko perheen voimin Funparkkiin viihdyttämään lapsia, 
(lepopäivänä tietysti):

rouva: Oota ihan sekunti, laitan vähän meikkiä ja kampaan tukan. Ravaa yläkertaan kauhealla loikalla, laittaa sykevyön päälle ja miettii sitten, että mitä sitä pitikään tehdä.

rouva: Et ikinä arvaa mitä tein?

herra: No?

rouva: Puin sykevyön, kun piti meikata. Reps ja kops.

Lisää naurua..

Sitten asiaan eli kesäkuun treenit:

VKO 22
ma- sairaspäivä (korvakäytävän tulehdus, siitepölyallergian ihana sivutauti)
ti- toinen sairaspäivä
ke- vaunulenkki 1h15min alaPK, hirveät siitepölyoireet
to- treeni poikkeuksellisesti sisällä: ergotehotreeni 4x1000m VK + verkat ja pyöräilyt salille ja kotiin, yht. 1h25min
pe- soutu 1x PK 9km + pyöräilyt vajalle ja kotiin yht. 1h50min
la- pyöräilyt salille ja perusvoimapuntti + keskivartalojumppa yht. 1h10min
su- pyöräilylenkki 3h20min maastossa & maantiellä yläPK

yht. 8h

VKO 23
ma- Iltarastit Herama 3km kävellen, 1h5min alaPK
ti- pyöräilyt vajalle + soutu 5km (tuli ukkonen) yht. 1h20min PK
ke- pyöräilyt vajalle + soutu 9km yht. 1h45min PK
to- lepo
pe- lepo (ei ehtinytkään treenaan alkuperäisestä suunnitelmasta huolimatta)
la- pyöräilyt salille ja perusvoimapuntti + keskivartalojumppa yht. 1h10min
su- pyöräilylenkki, alaPK, 2h55min

yht. 8h15min

VKO24
ma- soutu 1x 7,5km (ukkonen jälleen..) 50min + eka juoksulenkki 30min, yläPK
ti- soutu 1x 6km (taas ukkonen) + pyöräilylenkki 40min PK
ke- parisprinttiviesti-suunnistus, 2x1,5km rata Kyötikkälässä eli kotimaisemissa. Oli ihan hurjanhauskaa, haastettiin kaveripariskuntia mukaan ja yksi saatiinkin! Juoksua ihan hanaa noin 50min, oli aikast kova setti, mutta se kannatti.
to- soutu 1x 8km, 55min PK
pe- lepo
la- pyöräilylenkki 1h30min PK, jäi kesken, kun pyörästä levis ohjainlaakeri..
su- lepo (pyörä rikki ja myös jalat aika rikki edelleen keskiviikon juoksuhullutuksista)

yht. 6h25min

VKO 25
ma- suunnistus 3km rata Vuores, kävellen, 60min alaPK
ti- soutu 1x 6km, jäätävä aallokko, kastui ihan läpimäräks ja oli pakko lähteä kotiin kuivattelemaan.. 40min PK
ke- kahvakuula-juoksu-yhdistelmä 55min (vauva ei nukkunut eli mentiin hetki jumppaa, sitten juoksuviihdytystä, taas hetki jumppaa, kunnes vauvalla paloi käpy ja piti lähteä kotiin)
to- soutu 1x 11,5km, 1h15min PK
pe- perusvoimapuntti + keskivartalojumppa, verkat ergolla ja wattbikella, yht. 1h10min
la- sauvakävelylenkki 1h25min alaPK (pyörä pajalla, jäi vähän lyhyeksi, kun hyttyset meinas syödä elävältä)
su- lepo

yht. 6h25min

VKO 26
ma- soututreeni 1x 10km sis. 2x6min ANK, yht. 65min
ti- aamu: soututreeni 1x 8,8km sis. kumpparisoutua eli lajivoimaa 4km yläPK + pyöräilyt vajalle alaPK yht. 1h40min
    ilta: maksipuntti salilla + keskivartalojumppa + pyöräilyt 1h30min (nousi penkistä 35kg eli sivutaan henkkoht. enkkaa)
ke- TourDeSiuro, pyöräilyä 121km 7h12min, nousua 1012m eli kevyt setti myös mäkien puolesta, yläPK
to- ansaittu lepo
pe- aamu: soutu 1x sis. 5x250m rennosti kovaa, 8,5km + pyöräilyt vajalle yht. 1h50min
      ilta: maksipuntti salilla + keskivartalojumppa + pyöräilyt 1h20min
la- pyöräilylenkki maasto & maantie, 35km 2h10min alaPK
su- lepo

yht. 16h50min

Nappasin kuvan lempipyörästäni upeissa Nokian maisemissa!
 (Huomaa erityisesti ihku juomapullo vaakaputkessa sävysävyyn pyörän kanssa)


Perinteisen TourDeSiuron polkaisin tälle kesälle yhdessä erään urheiluhenkisen ystäväni kanssa, ja mikäs sen mukavampi tapa viettää aikaa ja samalla tehdä täsmätreeniä Jämi84MTB-tapahtumaa varten hellesäässä kauniissa ilmassa. 

Vettä matkalla kului noin 3,5l (4x0,75l, juomavyö oli täyttöpullona + tauolla vedetiin kaikki putit täyteen uudestaan). Siuron pubissa pysähdyttiin syömään perinteisesti jätskit ja juomaan limpat. Lisäksi juominkina oli urheilujuomapullollinen (nk. niittipullo) vahvaa urheilujuomaa, jossa oli mukana myös ekstrasuolat (ruususuola). Jätskin lisäksi söin noin puolessa välissä yhden ison Clif:in luomuenergiapatukan, makuna herkullinen Cool Mint Chocolate. Clifin superhyviä geelejä on tulossa jenkeistä postissa, jotta tankkaus myös maastopyöräkisassa olisi optimaalinen. Kotiin päästessä olo oli melko sekava pitkästä treenistä ja kuumuudesta johtuen, mutta syödessä ja lepäillessä ajatus alkoi taas virkistyä. 

Jos sopiva rako löytyy, saattaa toinen samanmoinen kimppalenkki olla ohjelmassa vielä tälle kesälle.
Kahden pikkuvauvan ja muutaman muun lapsen äitien on hieman haasteellista saada sovitettua tällaisia megalomaanisia lenkkejä arkipäivään. Onneksi isit, rintapumput ja tuttipullot ovat keksitty! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti