tiistai 13. elokuuta 2013

Viikot 30-32 treenipäivis ja suunnitelmia tulevalla syksylle

Tässä viimeisimmät treenipäivikset:

VKO 30

ma-
aamu: maastopyörätehotreeni, Jämille valmistava, verkkoineen 1h20min sis. 34min VK/MK
ilta: pyöräily Tennarille, rastit 4km rata, pyöräily mettän kautta kotiin, yht. 3h PK/PK+

ti-
aamu: soutu kumpparilla 9km, 55min PK+
ilta: maksipuntti verkkoineen 1h15min

ke-maastopyörälenkki, polkuja harjulla 1h55min PK-

to-lepo

pe-toinen lepo, alkuviikon seteistä vähän niitissä..

la- pyöräily vajalle, soutu 1x 9,4km, pyöräily kotiin, yht. 1h45min PK

su-pitkä pyörälenkki, maastoajoa ja maantietä, tekniikkapätkiä polkua, Kangasala-Pälkäne, eksyminen sorakuopalle, jossa tuli tehtyä tästätreeniä Jämin juoksuhiekoille.. yht. 3h15min

yht. 13h30min

VKO 31

ma- lepo
ti- soututreeni sis. 2x2000m VK yht. 60min 9,4km
ke- puntti, kesken jäi, olkapää naksahti, 50min Huom! tuli mave-enkat (75kgx3) ennen naksahdusta
to- sairaspäivä, käsi paalissa
pe- sairaspäivä, käsi edelleen melko kipeä
la- Jämi84MTB-kisa, 84km, 4h45min VK
su- lepo

yht. 6h35min

VKO 32

ma- rastit Haralanharju 3km, superkevyt kävellen, 45min PK
ti- soutu 1x, kevyt PK, 60min 9,4km
ke- lepo, kova ukkonen, soututreeni siirretty torstaille, jolloin oli alunperin tarkoitus pitää lepo
to- soutu 1x, sis. 2x500m oletettua 2k-kisavauhtia, yht. 7,1km, 45min
pe- soutu 1x vauhtileikittely/verryttely, muutamis starttivetoja + yksi rento kymmenen vedon nosto yht. 6km 40min
la- kisat: 1x päivällä alkueräverkkoineen 60min, iltapäivällä keräilyerä 60min verkkoineen. Ekaan settiin tein pelkät soutuverkat -> ei hyvä. Tokaan settiin tein juoksu+soutualkuverkan ja juoksuloppuverkan = toimii paremmin. Juoksua vähän vierastin, kun en ole vielä juossut käytännössä metriäkään. Juoksu toimi kuitenkin hyvin. Soutuverkat sisälsivät muutaman pitkän rennon noston ja yhden lyhyen sähäkän noston. Tehot PK/VK/MK
su- kisat: 1x aamulla alkuverkkoineen 60min, juoksu+soutualkuverkka, juoksuloppuverkka, kisa veto oli huono (väsynyttä menoa).

yht. 6h15min

Selkeä kevennys kisaviikoille on pitkän & kovan kesälomatreenijakson myötä toiminut hyvin. Ensi viikonlopun kisoihin vielä kevennellään samalla tekniikalla ja sitten ennen kauden vikoja kisoja (Sprintti-SM, kuunvaihde) on yksi väliviikonloppu, jolloin ehtii hetken aikaa jauhaa normaalia treeniä. Kunto on ihan ok kesälomatreenien jälkeen, mutta palautuminen kovista kisaseteistä on hidasta ja kisojen välit kuluu lähinnä elpymiseen ja kikkailuun, jotta jonkinlainen vire pysyisi yllä.

Syksyn kisa- ja tapahtumakalenteri näyttää seuraavalta:

Isovene-SM 17-18.8 Valkeakoski (kansallisen regatan yksikkökisat, mahdollisesti 8+)
Sprintti-SM  31.8.-1.9. Kirkkonummi
Koti-syysleiri vkolla 38
Jämi suunnistusmaraton 26.10 kuntosarja 10km
Ergotesti 5000m marraskuun lopulla (omaksi iloksi)
Lumileirille marras-joulukuun vaihteessa 2 vkoa
Ergotesti 2000m joulukuun lopulla (omaksi iloksi)

Tarkoitus olisi syyskuun puolella kipitellä iltarasteja myös juosten, jotta olisi jonkilainen tatsi suunnistaa  Jämin maratoonilla. Tänä kesänä on tullut käytyä hirveästi rasteilla, mutta olen sovittanut ne ohjelmaani PK-harjoitteluksi. Toinen syy kävelemissen on jalkojen säästäminen rasitusvammoilta eli olen välttänyt viimeiseen asti juoksua tällä massalla. Pikkuhiljaa voi alkaa hölkötellä, kun painokin laskeutuu alaspäin.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti