lauantai 12. heinäkuuta 2014

Raskaan työn raataja

Hupsista keikkaa aika viilettää. Kesäduunia olisi jäljellä vielä parisen viikkoa ja tuntuu, että päivät menevät sellaista haipakkaa, että äkkiä tuo on kokonaan ohi. Olen viihtynyt töissä jopa ihan hyvin ja puolisko on ollut superinnoissaan koti-isyydestään.

Raskasta töissä käymisestä on tehnyt se, että joudun heräämään joka arkiaamu klo 5.45. Ja nukkumaanmeno ei neljän viikon jälkeenkään onnistu riittävän aikaisin, vaan yöunet ovat jääneet 6-7h paikkeille. Myös viikonloppuisin on ollut kaikenlaista äksöniä ja univelkojen poisnukkuminen on ollut niin ja näin.

Viime yönä kiskaisin noin 9h unta palloon ja olo on kuin uudesti syntynyt. Jopa näin yhden hyvin nukutun yön jäljiltä.Treenikin kulki ihan eri lailla. Varsinkin kun sain aivan huikean hyvää aamupalaa, ihan suoraan pöytään istumalla: Kaurapuuroa, mustikoita ja luomusekamarjahilloa, gluteenitonta kauraleipää, juustoa, kasviksia, kananmunaa ja pekonia sekä iso kuppi kahvia :)

Väsynyt fiilis on ollut myös työpäivien jälkeen, kun pitäisi lähteä treenaamaan suoraan töistä. Hellejakso on pahentanut ongelmaa, sillä esimerkiksi keskiviikkona pesin 3,5h iltapäiväauringossa rappukäytävän ikkunoita ja sen urakan jälkeen oli kyllä aika niittinen fiilis. Treeni ei sitten oikein kulkenutkaan. Mutta tämä on tälläinen elämänvaihe ja thätsit. Eiköhän se tästä taas!

Kauksun KV-kisat vedettiin pari viikkoa sitten ja ne menivät ihan mukavasti. Painon kanssa meinasi tulla kiire, mutta lopulta kaikki meni hyvin. Kisapuntari näytti 58,8kg ja sain vähän nautiskella aamupalaakin ennen punnitusta. Nyt paino on ollut 59,7-59,8kg joka aamu, vaikka olen syönyt tosi paljon. Eli ihan hyvässä kuosissa homma. Kalibroin kisoissa vaakani monen sadan euron Secan kanssa (Treen kaupungilta lainattu terveyskeskusvaaka) ja tuo 10v. vanha, Kylmäkosken Milleristä ostettu lasivaaka näyttää tismalleen oikein :D

Kisat menivät ihan ok. Lauantain kevyessä yksikössä olin odotetusti toinen ja ero kärkeen oli melko suuri. Päivälle osui vastatuuli ja verkassa totesin, että pikaprikat olisivat ehdottomasti pitäneet olla toisella puolen svirveliä. Airot juuttuivat varmaan jokaiseen aaltoon ja ärsytys oli suuri jo heti startista alkaen. Tekniset ongelmat olivat melkoisia. Myös laihdutus näkyi suoritustehossa ja sykkeet laahasivat anaerobisen kynnyksen tuntumassa eli ihan paras vire ei ollut fysiikankaan puolesta.

Viikonlopun kuvasaalis jäi vähän laihaksi, mutta tässä yksi hyvä kevyennaisten palkintojen jaosta. 
Kiitos Anni! :)


Sunnuntaina oli superkova myötätuuli ja se tuntui sopivan minulle huomattavasti paremmin. Sijoitus avoimessa yksikössä oli neljäs. Hävisin sillin mitan kolmannesta sijasta, mutta sijoituksilla ei niin ole minulle merkitystä näissä peruskisoissa. Aikaerot muihin tyttöihin olivat ensimmäistä kertaa sellaisia, että ei tarvinnut alkaa heti airoja paiskomaan kisan jälkeen.

Kisassa riitti taas loppumatkasta teknisiä ongelmia ja maalisuoralta otettu video oli hauskaa katseltavaa. Viimeiset 500m joka vedolla jompikumpi airo juuttui aallokkoon ihan huolella, siitä huolimatta vedin 32-33 tahdilla ja söhelsin menemään, ainakaan yrityksen puutteesta ei voi syyttää. Ja olihan siinä soudussa hyviäkin puolia, ekat 500m meni tosi hyvin, matkavauhtinen tonnikin ihan ok, mutta loppu oli mitä oli. Syke ei taaskaan (?!) noussut, mutta onpahan vielä paljon parannettavaa.

Seuraavan viikon kisojen jälkeen treenailin maajoukkueen mukana muutaman treenin verran. Sain pari hyvää tekniikkavinkkiä ja mikä mukavinta treeneissä oli seuraa, yhteishenkeä ja tekemisen meininkiä. Pääsin jopa vetämään MC-kisojen viimeistelytreeniä, jossa pysyin mukana hyvin, kun tasoitukset pidettiin riittävän isoina ;) Luzernin maailman cupin jälkeen porukat treenailevat taas Tampereella ja ajattelin mahdollisuuksien mukaan treenailla samaan aikaan heidän kanssaan.

Olen myös vaihtanut punttisalia ja innostunut erinäisistä syistä monen viikon mittaiseksi venähtäneen tauon jälkeen tekemään kisakauden ylläpito- ja hermotusvoimatreeniä. Tästä voisin kertoilla enemmänkin, jos muistaisin vaikkapa ensi viikolla ottaa kameran salille mukaan. Siellä on aivan huikea crosstraining-paikka, jossa voisin treenailla vaikka joka päivä ja siitä voisi napata muutaman foton :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti